tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem

چهارمین نشانه سکته

نیز مشخص شد: زبان

ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:,ساعت 20:36 توسط zarirazmekar| |

دختران جوان باید خاکشیر بخورند


ادامه مطلب
نوشته شده در یک شنبه 4 فروردين 1392برچسب:,ساعت 2:39 توسط zarirazmekar| |

  آنتی‌بیوتیک‌ها بر

 

ضربان قلب تاثیر می‌گذارند


ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:,ساعت 13:22 توسط zarirazmekar| |


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت 16:29 توسط zarirazmekar| |

جالبتـرین خـود درمانی هایی که میـشه انـجام داد!!!


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت 15:54 توسط zarirazmekar| |

 

شخص گرمازده را به یک اتاق خنک ببرید ، ‌وی را وادار کنید تا دراز بکشد، پاهایش را بالا و سرش را پایین بیاورد تا جریان خون کافی به مغزش برسد...

در شرایطی که گرمای شدید و بی سابقه هوا در 19 استان کشور منجر به اعلام تعطیلی مراکز و سازمانهای دولتی در این استانها از سوی هیات دولت شده است، کارشناسان بهداشتی توصیه هایی را برای آسیب ندیدن از گرمای هوا به شهروندان مطرح کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، مهمترین این توصیه ها و نکات برای عبور سالم از فصل داغ سال از این قرار است:‌

• منتظر تشنگی نباشید. به یاد داشته باشید انسان زمانی احساس تشنگی می‌کند که آب بدنش کم شده باشد.

• از پوشیدن لباس زیاد به خصوص لباس تنگ و ورزش شدید در هوای گرم و پر رطوبت خودداری کنید.

• تا حد امکان سعی کنید بین ساعات ‎ 10صبح تا سه بعدازظهر بیرون نروید و در مکان‌های سرپوشیده بسر ببرید و فعالیت‌های بدنی شدید را به ساعات صبح و بعداز ظهر محدود کنید.

• در هوای گرم تابستان از مایعات و آب میوه زیاد استفاده کنید و از مصرف قهوه، چای و انواع نوشابه خودداری کنید زیرا این مواد باعث از بین رفتن بیشتر آب بدن می شوند.

• استفاده از سبزی ها و میوه ها را در تابستان به جای غذاهای پرچرب و دیر هضم یا دارای پروتئین بالا در برنامه غذایی خود قرار دهید. مصرف میوه‏ها و سبزی‏های سرشار از پتاسیم کمک می کند تا بدن‏تان خودش را با گرما تطبیق دهد.

• حتی الامکان از کلاه و یا چتر استفاده کنید.

• با نوشیدن خاکشیر یخ زده با شربت آبلیمو خود را در قبال گرمازدگی محافظت کنید زیرا خاکشیر دارای ماده ای ضد میکروبی است که در هوای سرد، پایدار و فعال می شود. خاکشیر باید به شکل یخ زده یا همراه با خرده یخ مصرف شود ، در غیر این صورت اسهال آور است.

• باتوجه به گرمی و آلودگی هوا، مصرف آبلیمو نیز به دلیل داشتن ویتامین C که خاصیت ضدعفونی کننده دارد، توصیه می شود و بهتر است هر دو روز یک بار یک لیمو با آب مصرف کنید.

• بیمار گرمازده ای که دچار درد و گرفتگی عضلانی است پوستش خنک و مرطوب و فشار خونش پایین می آید. درمان وی ماساژ نیست بلکه دادن آب و نمک به وی مهم است چرا که گرفتگی عضلانی بیشتر در عضلات بازو، ران و شکم به خاطر خروج بیش از حد نمک در حین تعریق شدید یا کاهش جذب نمک به وجود می آید.

• شخص گرمازده را به یک اتاق خنک ببرید ، ‌وی را وادار کنید تا دراز بکشد، پاهایش را بالا و سرش را پایین بیاورد تا جریان خون کافی به مغزش برسد. به بیمار هر 15 دقیقه یک بار در چهار نوبت نصف لیوان آب و نمک بدهید و اگر بیمار استفراغ کرد، سریع وی را به بیمارستان برسانید تا سرم تجویز شود.

• افرادی را که در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری‌های ناشی از گرما قرار دارند از جمله کودکان، شهروندان مسن و افرادی که از نظر ذهنی و فیزیکی بیمار هستند ( به ویژه آنهایی که چاق هستند، بیماری قلبی دارند و یا به فشار خون بالا مبتلا هستند) مراقبت بیشتری داشته باشید.

• مردان بیش از زنان مستعد ابتلای به گرما زدگی هستند. علت این امر عرق کردن بیشتر مردان و همچنین از دست دادن سریع تر آب بدن در مقایسه با زنان است.

 

 

 

نوشته شده در چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:,ساعت 8:41 توسط zarirazmekar| |


سرفه های معمولی
روش های درمان
الف: متخصصین رزیم درمانی کشورمان . جوشانده سبوس گندم را مخلوط با عسل برای درمان سرفه و زکام های سخت توصیه می کنند.
ب: روزی سه قاشق غذاخوری عسل بعد از غذا جهت رفع سرفه های سخت و گلو درد موثر واقع میشود.
ج: آب پیاز یک استکان . عسل دو استکان . خوب مخلوط کنید و روزی 4 قاشق غذاخوری بعد از غذا میل نماییدجهت رفع سرفه و گرفتگی صدا موثر است.
د:محققین کشورمان عصاره گل ختمی را همراه عسل برای نرم کردن سینه و تسکین سرخه موثر دانسته اند.


سیاه سرفه
روشهای درمان
الف: آب پیاز را با عسل به نسبت مساوی مخلوط نموده هر روز سه بار به میزان یک قاشق مربا خوری میل نمایید و تا درمان کامل ادامه دهید. جهت درمان سیاه سرفه . گلو درد و گرفتگی صدا موثر واقع میشود.
ب: روزی سه قاشق غذا خوری عسل بعد از غذا میل نمایید.

سرفه های مزمن
روشهای درمان

الف: 50 گرم مغز بادام را با 250 گرم عسل مخلوط و صبح ها یک قاشق غذاخوری بعد از صبحانه میل نمایید باعث تسکین میشود.

ب: به عقیده ابو علی سینا عسل آمیخته با فندق بهترین دارو برای سینه درد مزمن بوده و موجب خروج اخلاط می گردد.

طریقه مصرف : مانند بند الف 50 گرم فندق با 250 گرم عسل می باشد.
ج : تغذیه آب هندوانه با عسل بسیار مفید بوده و خلط آور نیز می باشد.

سرفه های سخت
روش های درمان

الف: 30 گرم گل بنفشه معطر را به مدت 10 دقیقه در یک لیتر آب دم نموده و صاف کرده آن را با عسل روزی 2 الی 3 فنجان بنوشید.
ب: راف یک قاشق غذاخوری عصاره پیاز مخلوط با عسل را هر روز چند بار برای سرفه های سخت توصیه میکند .

ج: در تمام عوارض ریوی و سرفه های شدید 250 گرم گل کلم در یک لیتر آب بجوشانید و هم وزن آن عسل به آن اضافه کنید این مخلوط بسیار عالی و نرم کنننده سینه است ( مقدار مصرف 2 یا 3 استکان بعد از غذا ).

درمان گلو درد
روش های درمان
الف: خوردن 5 الی 6 عدد انجیر با یک قاشق غذاخوری عسل جهت درد گلو نافع است
ب: برای رفع گلو درد . آنزین و آفت چندین بار در روز آب لیمو مخلوط با آب گرم و عسل غره غره نمایید.
ج: شربت آب هندوانه با عسل روزی سه لیوان خلط آور است و برای در مان گلو درد و سرفه بسیار مفید است.

د: مغز بادام و فندق از هر کدام 50 گرم . عسل 250 گرم . روزی سه قاشق غذا خوری میل نمایید و تا درمان کامل ادامه دهید . درمان سرفه های ساده و کهنه و مزمن و خروج اخلاط سینه است.

Gif 60


+ نوشته شده در دوشنبه بیست و نهم بهمن 1386ساعت 8:54 توسط دختر ایرانی | 5 نظر

درمان یبوست


درمان یبوست
خاصیت ملین بودن عسل از دیر باز شناخته شده است و غیر قابل انکار است . کسانی که دارای یبوست هستند بهتر است به جای شکر سفید از عسل یا شکر خام استفاده نمایند. عسل یک ملین بوده و به مخاط روده آسیب نمی رساند . بنابراین می توان از سنین کودکی مورد استفاده قرار گیرد.

 

از طرف دیگر عسل مسهل ساده و سبکی است که نقش بسیار سازندهای در رفع یبوست ساده و کهنه دارد لوتینگر معتقد است که این حالت در مان مسهلی عسل که از سوی پزوهشگر دیگری به نام هیپوکرات تایید گردیده است. جوش ها و بهم ریختگی معده (غلیان و هیجان ) را نیز بر طرف می سازد و سر انجام بر آن است که عسل یک ماده فراگیر و گراما بخش است.
به عقیده متخصصین رزیم درمانی کشو رمان مصرف جوشانده سبوس گندم همراه با عسل بهترین دارو برای افراد مبتلا به یبوست است که هم سهل الهضم و هم سهلالتجزیه می باشد.


سایر روشهای درمان
الف: 15 الی 20 گرم شنبلیله را در یک لیتر آب دم کرده و صاف کرده آن را با 250 گرم عسل مخلوط نموده و روزی سه فنجان قبل از غذا میل نمایید.
ب: 20 الی 40 گرم میوه تازه آقطی (یاس کبود) را در یک لیتر آب یا شیر مخلوط کنید و ده دقیقه بجوشانید و پس از صاف کردن با 250 گرم عسل شیرین نموده صبح ناشتا به فاصله نیم ساعت هر بار یک لیوان در دو یا سه مرحله از آن بنوشید.
ج: خوردن شیر و عسل روزی دو لیوان علاوه بر خواص فوق العاده ای که دارد برای رفع یبوست هم بسیار نافع است و خوردن یک قاشق مربا خوری یا غذا خوری عسل هم بعد از هر وعده غذا برای جلوگیری از یبوست بسیار موثر میباشد

+ نوشته شده در جمعه بیست و ششم بهمن 1386ساعت 11:7 توسط دختر ایرانی | 2 نظر

اسهال ساده (دیسانتری)


اسهال ساده (دیسانتری)
روشهای درمان
الف:پوست. گوشت و هسته انگور را کوبیده با هم وزن خود عسل مخلوط نموده و روزی سه قاشق غذاخوری مصرف نمایید ان برای درمان اسهال خونی بسیار نافع است .

ب: بقراط حکیم خوردن کلم ÷خته با عسل را در رفع دیسانتری موثر میداند.

 


درمان استسقاء (آب آوردگی)
سرکه که در آن اندکی ماذیون خیسانده باشند مخلوط با عسل جهت استسقاء مفید است


ترک اعتیاد
معتادان به تریاک و مواد مخدر می توانند جهت ترک اعتیاد دانه های اسپند را بو داده و بعد کوبیده با عسل مخلوط کرده . میل نمایند.


درمان مسمومیت
خوردن مخلوطی از شوید (شبیت. شویگران ) و عسل مسمومیت را درمان و در صورت مداومت ایجاد استفراغ می نماید.

کسی که با تریاک مسموم شده باشد قبل از خارج شدن از معده او می توان مقداری عسل را در آب گرم حل نموده و به او بخورانید و او را وادار به استفراغ نمود . تریاک از معده او خارج شده و از خطر سم رهایی می یابد.


خوردن تره با عسل پاد زهر سموم مخصوصا مسمومیت های غذایی است

+ نوشته شده در جمعه بیست و ششم بهمن 1386ساعت 11:4 توسط دختر ایرانی | نظر بدهید

درمان انواع کرم

درمان انواع کرم

الف:دو کیلو کلم قرمز را خرد کرده و اب ان را بگیرید و هم وزن ان عسل مخلوط کنید. س÷س ان را جوشانده تا به صورت شربت غلیظی در اید کف ان را گرفته و بگذارید سرد شود. روزی سه بار هر بار یک قاشق غذا خوری میل نمایید تغذیه ان هر نوع کرمی را بر طرف و دفع می نماید .پب:در درمان کرم های روده .لیمویی را با پوست و گوشت و دانه های ان له نموده و به مدت 2 ساعت در یک لیوان شربت عسل بخیسانید سپس صاف کرده و قبل از خواب بنوشید.

ج: اگر بچه ای کرمک دارد تخم لیموی له شده را با هم وزن ان عسل مخلوط نموده و قبل از صبحانه یک قاشق چای خوری به او بدهید.

 

درمان دردهای ÷راکنده در شکم

زنیان 10 گرم . بادیان 10 گرم . تخم کرفس 15 گرم . همه را نرم کوبیده و با 250 گرم عسل مخلوط نمایید و روزی چهار قاشق مربا خوری بعد از غذا میل نمایید.

 

تمایل به گل خوردن

این تمایل بیشتر در زنان باردار دیده میشود و در اطفال هم گل خوردن شایع است و باید هر چه زودتر درمان شود زیرا به کم خونی انها منجر خواهد شد.

روشهای درمان

الف: نمک 5 گرم . تخم شوید 10 گرم . تخم ترب 10 گرم . همه را بزم کوبیده و با 250 گرم عسل مخلوط نمایید و روزانه یک قاشق مربا خوری بعد از غذا میل نمایید.

ب: 5 گرم ÷ودر تخم کرفس را با یک استکان عسل مخلوط نموده و روزی سه وعده و هر وعده یک قاشق غذا خوری مخلوط را همراه با یک لیوان شربت عسل بنوشید.

نوجه :ک برای کودکان نصف قاشق چای خوری استفاده شود.

+ نوشته شده در جمعه نوزدهم بهمن 1386ساعت 21:54 توسط دختر ایرانی | نظر بدهید

درمان انگل های دستگاه گوارش

درمان انگل های دستگاه گوارش

 

کرم اسکاریس

۸گرم پودر گل بو مادران را با ۱۰۰ گرم عسل مخلوط کرده و یک قاشق غذاخوری قبل از صبحانه میل نمایید ان کشنده کرم اسکاریس و بعضیاز انگل های دستگاه گوارش بوده و سبب مرگ و دفع انها میگردد.

کرم کدو

روش های درمان

بزرگسالان

الف: ۵۰ تا ۱۰۰ گرم تخم کدو را کوبیده و با ۲۰۰ گرم عسل مخلوط نموده و صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری میل نمایید.

ب: مقداری پونه را کوبیده اب ان را بگیرید و با عسل و نمک مخلوط کنید جهت دفع کرم کدو نافع است

خردسالان

الف: ۲۵ الی ۵۰ گرم مغز تازه تخم کدو را کوبیده وهم وزن ان عسل اضافه نموده و خوب مخلوط کنید و یک قاشق چای خوری قبل از خواب به کودکان بدهید.

ب: دو حبه سیر را در یک لیوان شیر جوشانده و با عسل شیرین کنید و این جوشانده خوش طعم را قبل از خواب به طفل بدهید تا کرم دفع شود

 

نوشته شده در دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 12:28 توسط zarirazmekar| |

7دلیل برای کنار گذاشتن هله هوله
همه می دانیم که خوردن هله هوله برای سلامت مضر است.شکر، چربی های مضر، کربوهیدرات های به عمل آمده بخشی از مواد تشکیل دهنده هله هوله هاست.

 

 

مواد غذایی مانند کربوهیدرات های سفید، کلوچه های آماده، چیپس، نوشیدنی های گازدار،همبرگرهای پرچرب و سیب زمینی سرخ شده نه تنها باعث افزایش وزن می شود بلکه بیماری های مختلفی را نیز به همراه دارد. شاید با خواندن این ۷ عارضه جانبی ناشی ازمصرف هله هوله ها به نقل از سایت «Readers Digest» به طور کلی از خوردن غذاهای فاقد ارزش غذایی دست بردارید.

آن چه باعث افزایش دور کمر می شود، برای صورت نیز مضر است. شکر، چربی های ترانز( برای طولانی کردن عمر ماندگاری برخی غذاهای بسته بندی شده) و نشاسته باعث بالا رفتن انسولین و ایجاد واکنش التهابی می شود. در نتیجه با غیر فعال شدن آنتی اکسیدان های بدن که با پیری مقابله می کند، فرد نسبت به آسیب دیدگی نور خورشید و پیری زودرس مستعدتر می شود.

هله هوله ها سرشار از سدیم است که علت اصلی ایجاد نفخ به حساب می آید. اما چگونه؟ عملکرد سدیم تنظیم کردن مقدار خون در رگ هاست که آب نیز جذب می کند.با تراکم بالای سدیم، آب از سلول ها کشیده می شود و بدن به منظور جبران این امر به جذب مایعات اضافه رو می آورد. مصرف نوشابه های رژیمی که حاوی مواد شیرین کننده مصنوعی است، این حالت را شدیدتر می کند.

مصرف نان، برنج، پاستای سفید که فاقد فیبر است یا میزان فیبر در آن بسیار کم است، یبوست ایجاد می کند. در واقع فیبر باعث می شود ماده غذایی در سیستم گوارشی به حرکت در آید. از دست رفتن آب بدن نیز یبوست را تشدید می کند.

مصرف غذاهای بسیار چرب، سوءهاضمه به وجود می آورد. مواد غذایی سرشار از چربی های اشباع شده دیر هضم می شود، اگر شب قبل چیزبرگر یا سیب زمینی سرخ شده خورده اید به محض خوردن اسید اضافه داخل معده به مری بر می گردد و در نتیجه فرد دچار سوزش سردل می شود.

درست است که در ایجاد سندروم قاعدگی ماهانه عوامل مختلفی دخیل است اما مصرف برخی غذاها هم به این علایم شدت می بخشد.مصرف شکر و نشاسته باعث بر هم خوردن میزان انسولین می شود که این امر روی ماده شیمیایی مغز تاثیر می گذارد و در خلق و خوی فرد تغییراتی به وجود می آورد. ماده ای که در این دوران مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی شود قهوه شیرین شده است زیرا ترکیب شکر و کافئین فرد را عصبی می کند.

تیرامین، ماده شیمیایی که بر اثر شکسته شدن بعضی از پروتئین ها در رنگ و نیترات(موجود در هات داگ و گوشت های به عمل آمده) ایجاد می شود، منشاء سردرد است.این ماده با افزایش جریان خون در مغز باعث تغییرات عروقی می شود که درد ایجاد می کند. بنابراین از خوردن غذاهایی که رنگ طبیعی ندارد، بپرهیزید.

نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد احتمال افسردگی در افرادی که هله هوله زیادی می خورند، بسیار زیاد است. خوردن این نوع مواد حالت های جسمی و روحی بدی در فرد ایجاد می کند.
نوشته شده در دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 8:35 توسط zarirazmekar| |


 

 

آفتاب سوختگی ممکن است ۱۵ دقیقه بلافاصله پس از تماس با نور خورشید بروز کند و عوارض آن با توجه به میزان آفتاب سوختگی ممکن است از مشکلات سطحی گرفته تا ناراحتی پوستی آزار دهنده و دردناک بروز کند.

 

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا به نقل از سایت اینترنتی هلت دی نیوز، انجمن پزشکی نمورس در مقاله جدیدی به ارائه چند توصیه موثر برای کمک به درمان و بهبود آفتاب سوختگی پرداخته که عبارتند از:

به محض اینکه احساس کردید دچار آفتاب سوختگی شده‌اید بلافاصله از نور خورشید دوری کرده و به یک محل سایه و سرپوشیده بروید.

حمام یا دوش آب سرد بگیرید و یا از کمپرس سرد استفاده کنید.

مدت دو تا سه روز پس از آفتاب سوختگی مقادیر زیادی مایعات بنوشید.

در صورت بروز درد و مواقع مورد نیاز ایبوبروفن یا استامینوفن مصرف کنید.

می‌توانید از ژل آلوئه ورا یا یک لوسیون مرطوب کننده به آرامی روی پوست بمالید.

اگر مجبور هستید در معرض آفتاب قرار بگیرید حتما پوست بدن را با لباس مناسب بپوشانید یا از ضدآفتاب استفاده کنید.

  •  

 

 

 

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 8:56 توسط zarirazmekar| |

 


۹۰% زنان به این بیماری دچارند!

۹۰% زنان به این بیماری دچارند!
متاسفانه تبلیغات گسترده ماهواره‌ها و حتی بعضی از رسانه‌های داخلی در مورد انواع داروهای لاغری، تبلیغات زیبایی، لیپوساکشن و حتی کاشت مو باعث ایجاد نوعی مسابقه زیباسازی در جامعه شده است.

 

سینانیوز: توهم «خود زشت پنداری» یکی از ناهنجاری‌های رفتاری در جامعه است. ۹۰ درصد زنان و ۱۰درصد مردان، مبتلا به این بیماری هستند به نحوی که درباره فیزیولوژی بدن خود دچار توهم زشت پنداری شده و همواره از دیگران در مورد چاقی یا لاغری اندام خود، بزرگ یا کوچک بودن بینی یا دیگر نقایص پرسش نموده و دائما خود را با دیگران مقایسه می‌کنند.»

دکتر ابهری، آسیب‌شناس اجتماعی درباره بیماری سالن‌های مد که به آنورکسیا معروف شده است می‌گوید: «متاسفانه تبلیغات گسترده ماهواره‌ها و حتی بعضی از رسانه‌های داخلی در مورد انواع داروهای لاغری، تبلیغات زیبایی، لیپوساکشن و حتی کاشت مو باعث ایجاد نوعی مسابقه زیباسازی در جامعه شده است.»

آسیب‌شناس اجتماعی تاکید کرد: «دختران جوان بین سنین ۱۶ تا ۲۵ سال و مخصوصا در آستانه ازدواج، دختران شهرستانی که به شهرهای بزرگ مهاجرت می‌کنند یا در مراکز تحصیلی پذیرفته می‌شوند و زنان بعد از اولین زایمان مشتریان اصلی خود زشت پنداری هستند.»

دکتر ابهری خاطر نشان کرد: «انواع داروهای ضد چاقی در جامعه از عطاری‌ها گرفته تا تولید کنندگان خارجی که تابع هیچ گونه نظم و نظام بهداشتی نیستند، مستقیما سلامتی افراد را مورد هدف قرار داده و به آسانی این مواد تبلیغ می‌شوند به نحوی که درآمد میلیاردی برای آنان دارد.»

وی گفت: «چاق بودن یک عارضه جسمی است که همواره در طول تاریخ وجود داشته که با برقراری رژیم غذایی یا مشاوره با متخصصین تغذیه می‌توان از آن جلوگیری کرد. پیاده روی، کاستن مواد نشاسته‌ای و قندی از رژیم روزانه، پرهیز از تنبلی و اشتغال به ورزشهای متناسب با سن و سال، بهترین روش‌های مقابله و پیش گیری ازچاقی است.»

دکتر ابهری افزود: «بسیاری از افراد به امید لاغری داروهای تبلیغ شده در ماهواره را مصرف کرده و دچار انواع بیماری‌های جسمی و روحی شده‌اند. این در حالی است که ما بهترین متخصصان کشور را داریم بنابراین مردم نباید از این اقلام استفاده کنند چرا که مصرف این دارو‌ها توهین به شخصیت و شعور ما ایرانیان است علاوه بر این ترکیب داروهایی که تبلیغ می‌شود به هیچ عنوان مشخص نیست به نحوی که در بررسی‌ها مشخص شده در این دارو‌ها مواد مخدری مثل شیشه نیز مورد استفاده قرارمی گیرد.»

وی بیان کرد: «ادامه دادن این طرز تفکر به بیماری روانی آنورکسیا منجر شده و در ‌‌‌نهایت ممکن است منجر به مرگ شود. (بیماری آنورکسیا بیماری بی‌اشتهایی عصبی است که با خواسته فرد صورت می‌گیرد به طوری که پیشرفت این بیماری منجربه مرگ فرد می‌شود.) اینکه ما خود را به آب و آتش بزنیم تا لاغر شویم چه امتیازی در زندگی دارد که سلامتی به طور کلی به مخاطره بیفتد.»

این آسیب‌شناس اجتماعی عنوان کرد: «این فرهنگ غلط در جامعه ما در حال نهادینه شدن است. این موضوع در روزگاران گذشته، در چند دهه قبل وجود داشت که با پیروزی انقلاب اسلامی به سمت فراموشی رفت ولی با این حال ماهواره‌ها وارد عمل شدند و مسابقه و رقابت منفی فخر فروشی فیزیکی در مهمانی‌های زنانه ایجاد کردند، به طوری که در نمایش‌های مختلف پوشاک اکثریت لباس‌های مورد تبلیغ برای سایزهای لاغر و متوسط بوده و در مقابل برخی از بانوان برای خرید سایزهای بزرگ مورد تمسخر قرار می‌گرفتند.»

به گفته دکتر ابهری، ایجاد فشن شو‌ها باعث رقابت منفی و آزار دهنده در بین زنان شد تا آنجا که دربین دختران جوان و مجرد اولین شرط پیدا کردن فرد مورد علاقه خود لاغر شدن بود بنابراین وجود چنین تفکر‌هایی باعث ناهنجاری رفتاری به شکل وسواس شد به نحوی که در تغذیه و رفتارهای روزمره افراد تاثیر گذاشته و خودنمایی می‌کند.

آسیب‌شناس اجتماعی در پایان تاکید کرد: «فرهنگ سازی و ساختن بسترهای فکری در جامعه توسط رسانه‌ها و نهادهای مرتبط با بانوان در مورد ارائه راهکارهای علمی و منطقی برای داشتن اندام متناسب می‌تواند مقابله اساسی با این هجوم فکری و فرهنگی در جامعه شود.»

 

 

 

 

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 8:39 توسط zarirazmekar| |

 

 
در طی سالیان اخیر یکی از مهمترین دغدغه های انسانها ممانعت از افزایش وزن و رسیدن به وزن نرمال است
سوزاندن چربیهای اضافی بهترین روش برای کم کردن وزن و برخورداری از اندامی موزون و متناسب است
به همین دلیل لابراتوارهای داروسازی مجاز و غیر مجاز تمام کوشش خود را برای ساخت داروهایی که بدون نیاز به فعالیتهای وقت گیر و خسته کننده ورزشی انسانهای قرن 21 را در کمترین زمان ممکن و با صرف هزینه ای اندک به اندامی رویایی و زیبا برسانند ، بکار گرفتند
و از این میان انواع قرصها و پودرها و مکمل های غذایی زاده شدند و روشی بسیار مناسب برای بهره مادی بردن عده ای کثیر افراد سودجو.
و تبلیغات آنچنانی که چربی های طبقه طبقه اندام شما که در زمانی مثلا 30-40 ساله در تمام لایه های زیرین و زبرین پوست و گوشت شما تشکیل شده است را با خوردن چند دانه قرص یا مقداری پودر در زمانی اندک حداکثر 6 ماهه از بین برده و اندامی شبیه مانکنهای هالیوودی و یا هرکول اقسانه ای برای مردان به ارمغان خواهد آورد
اما هیچیک از این تبلیغات از عوارض این داروها چیزی بزبان نمیارن
در هیچ تبلیغی گفته نمیشه استفاده از قرصهای لاغری که در ماهواره تبلیغ میشه عوارضی چون طاسی سر و حتی بدن، در موارد عقیم شدن در مردان و زنان، دو بینی مرضی، مشکلات کبدی تا حد از دست دادن کبد و آسیب جدی به کلیه ها میشه
هرگز عنوان نمیشه استفاده از این گونه داروها در مواردی باعث بیخوابی های مرضی و توهماتی شبیه توهمات استفاده از کریستال یا همون ماده مخدر شیشه میشه
البته افرادی که نسبتا عاقلتر از گروه اول هستند و از استفاده از اینگونه اروها خودداری میکنند رو به کم خوری میارن به امید لاغر شدن در مدتی اندک
در زیر در مورد این دسته از افراد صحبت میکنم
کم خوری طولانی مدت باعث میشود که بدن انرژی زیادی نسوزاند بنابراین با وجود کم خوری نه تنها کاهش وزنن ایجاد نشده بلکه ممکن است ایجاد چاقی هم بکند.
به گفته یک متخصص تغذیه، کم خوری باعث میشود بدن پروتئین دریافت نکند و چون پروتئین برای سلامتی بدن لازم است در نتیجه بدن دچار تورم میشود بطوری که ظاهر فرد پف کرده بنظر میرسدو دچار افزایش وزن میشود.
پزشکان علم تغذیه میگویند:
فعالیت بدنی نتعادل ، نداشتن استرس و نگرانی،روش صحیح زندگی و عادات غذا خوردن ، در کاهش وزن بسیار موثر است
.
اگر دریافت و مصرف کالری در یک فرد مساوی باشد وزن ثابت خواهد ماند اما در صورتی که دریافت کالری از مصرف بیشتر شود فرد دچار افزایش وزن خواهد شد و همچنین اگر مصرف کالری فرد از میزان دریافت آن زیادتر باشد کاهش وزن اتفاق خواهد افتاد
امروزه فعالیت بدنی ما نسبت به گذشته کمتر شده و برایب کاهش وزن انجام فعالیتهای بدنی مازاد بر فعالیتهای عادی روزانه لازم است.
فردی که مدت طولانی کم غذایی را تحمل کرده است بدلیل هوشیار بودن بدن هر موجود زنده ساختار بدن بشکلی است که بدن برای جلوگیری از مرگ ، سوخنت و ساز خود را کم کرده تا از اتلاف انرژی خود تا حد امکان جلوگیری کند در نتیجه در سرما نوک بینی و نوک انگشتان دست دچار یخ زدگی شده و نیز احساس بیحالی میکند .
این فرد چون انرژی زیادی نمیسوزاند با وجود کم خوری نه تنها دچار کاهش وزن نمیشود بلکه ظاهری پف آلود پیدا کرده و دچار افزایش وزن میشود.
چند توصیه جدی برای کسانی که از بالا بودن وزن رنج میبرند
شکلات به بدن تناسب خوبی میدهد
به افراد سالمی که ورزش میکنند و بطور مرتب شکلات میخورند ، شاخص توده بدنی پایین تری نسبت به افرادی دارند که کمتر شکلات میخورند.
بر طبق یک آزمایش بر روی 1000 نفر افراد بزرگسال در فرانسه این برداشت تقویت شد که شکلات با وجود میزان بالای کالری و قند موجود در آن میتواند برای قلب سلامت بخش باشد. افراد شرکت کننده در این بررسی سنشان از 20 تا 85 سال متفاوت بود گزارش کردند که بطور میانگین دو بار در هفته شکلات میخورند و بطور میانگین 3تا 6 بار در هفته ورزش میکنند .
افرادی که بیشتر از حد میانگین شکلات میخوردند میزان شاخص توده بدنی MBA در آنها بمراتب پایین تر بود .
محققان دانشگاه کالیفرنیا درسان دیه گو که این بررسی را انجام دادند میگویند: با این تحقیق میتوان پژو هشهای مشروح تر و حتی یک کار آزمای بالینی تصادفی در مورد مزایای متابولیک شکلات انجام داد.
چند ماده غذایی چربی سوز:
پنیر:بسیاری از افراد که رژیم غذایی دارند سعی میکنند لبنیات و در راس آنها پنیر را برای همیشه یا حتی برای مدتی چند ماهه از لیست غذاهای مورد استفاده خود حذف کنند که البته این اشتباه بزرگ است
بر اساس تحقیقات دانشمندان علم تغذیه در دانشگاه تنسی آمریکا مشخص شد افرادی که سه بار در روز از مواد غذایی لبنیاتی استفاده میکنند چربی بیشتری میسوزانند و البته فراموش نکنید که لبنیا حاوی کلسیم فراوانی است و برای استخوان سازی بسیار مهم و حیاتی میباشد.
افرادی که کلسیم کافی دریافت نمیکنند عموما چربی بیشتری ذخیره میکنند
روغن نارگیل:شاید بسیاری تصور کنند روغن نارگیل تنها برای موهای انسان و حالت دادن به آن مورد استفاده قرار میگیرد اما حقیقت این است که روغن این میوه دارای خاصیت چربی سوزی بالایی است و همچنین بر طبق تحقیقاتی که در سال 2009 بر روی زنان در برزیل انجام شد مشخص شد روغن نارگیل باعث کاهش کلسترول مضر خون هم میشود.
خشکبار:انواع خشکبار مثل : بادام ،ذگردو، فندق، پسته و ... حاوی اسید چرب امگا 3 هستند که برای حفظ سلامت قلب انسان بسیار مفیدند
در عین حال این خوراکی ها با فعال کردن سیستم متابولیسمی باعث میشوند روند چربی سوزی در بدن انسان تسریع شود . این مواد خوراکی همچنین دارای میزان بالایی فیبر هستند که باعث میشوند انسان کمتر احساس گرسنگی کند و بدنبال آن غذای کمتری بخورد.
برای افزایش امید به زندگی چه باید بخوریم؟
با استفاده از چند ماهده غذایی میتوان امید به زندگی را افزایش داد.
چای سبز نقش مهمی در سلامت قلب و عروق دارد. فشار خون را تنظیم و سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و از سوی دیگر کلسترول مضر خون راکاهش میدهد.
چای سبز همچنین حاوی فلونویید است و خطر ابتلا به سرطان را کاهش میدهد. در واقع نتیجه یک تحقیق در ژاپن نشان میدهد نوشیدن 4تا5 فنجان چای سبز در روز خطر مرگ را تا 16% کاهش میدهد.
روغن زیتون حاوی چربیهای غیر اشباع تک زنجیره ای است و میتواند یکی از پایه های اصلی تضمین سلامت باشد.مصرف مداوم این روغن خط سکته و بیماریهای قلبی را کاهش میدهد.روغن زیتون همچنین حاوی ریز مغذی ها فنول است که دارای خاصیت ضد التهابی و نیز آنتی اکسیدانی است میباشد. مصرف مداوم این روغن بر طبق تحقیقات تا 20% بر عمر اسان می افزاید.
ماهی های روغنی هم ماده دیگر غذاییست که بیشترین رقم امید به زندگی را در بین مردم جهان بخصوصژاپنی ها بخود اختصاص داده است
ماهیهای روغنی منبع بسیار خوبی از ویتامین های A و Dهستند و در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش یسزایی ایفا میکنند و همچنین دارای امگا 3 طبیعی نیز هستند که امگا 3 باعث جلوگیری از خطر انواع سکته های مغزی و قلبی میکند
میوه های رنگی و سبزی ها نیز حاوی مواد مغذی منحصر بفرد میباشند و در پیبشگیری
نوشته شده در شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:26 توسط zarirazmekar| |

 

گروهی از محققان دانشگاه کالج لندن می گویند شیوه ای جدید برای درمان سرطان پروستات ارایه کردند که در آن سلول های سرطانی با امواج صوت از بین می روند. این شیوه از دقتی برخوردار است که می توان آن را جایگزین مناسبی برای درمانهای سنتی دانست .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، با استفاده از این شیوه همچنین می توان مناطق سرطانی به اندازه چند میلی متر را نیز درمان کرد. این مطالعه نخستین بررسی است که در آن از درمان تجربی موسوم بهHIFU استفاده شده است.

در این بررسی ۹۵ درصد بیماران پس از یک سال اثری از سرطان نداشتند. امواج صوت موجب می شود بافت دچار لرزش شود و دمای آن افزایش یابد. این امر باعث کشته شدن سلول های منطقه هدف می شود.

این کار در بیمارستان و تحت بیهوشی کامل انجام شد و بیماران پس از ۲۴ ساعت از بیمارستان مرخص شدند.

این شیوه فرایند کم تهاجمی تری است که در آن فقط تومور و بافت اطراف آن از بین می رود.

نتایج این آزمایش ها نشان داد ۱۲ ماه پس از درمان هیچ یک از ۴۱ مردی که در آزمایش حضور داشتند ، به بی اختیاری ادرار که مهمترین عارضه جانبی درمان سرطان پروستات است، دچار نشدند.

 

 

نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:20 توسط zarirazmekar| |


 

 

پژوهشگران علوم پزشکی موفق به شناخت فاکتور جدید موثر در بروز سرطان کبد شدند . متخصصان اتریشی در انستیتو مطالعات سرطان لودویگ بولتزمنطی تحقیقت خود دریافتند که تولید بیش از حد نوعی هورمون رشد می تواند موجب بروز سرطان کبد شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، سرطان کبد بیشتر در مردان رخ می دهد و در کشورهایی چون آفریقا ، چین، ژاپن و جنوب شرقی آسیا بسیار شایع بوده و یکی از علل عمده مرگ ومیر محسوب می شود . البته سرطانهای دیگر اعضای بدن از جمله معده ، پانکراس ، روده بزرگ ، ریه ، دهان و مثانه همگی می توانند به کبد منتقل شوند . و نوعی سرطان ثانویه ایجاد کنند .

آمارها نشان می دهد که سرطان کبد پنجمین سرطان شایع در جهان و سومین عامل شایع مرگ ومیر ناشی از تومور سرطانی است.

تاکنون متخصصان می دانستند که عفونت های ویروسی نظیرهپاتیت ب، هپاتیت سی و مصرف بی رویه الکل از عوامل اصلی بروز سرطان کبد هستند.

در این آزمایش جدید گروهی از متخصصان برجسته اتریشی دریافته اند که تولیدمثل بیش از اندازه هورمون رشدی که موجب بروز اختلالات هورمونی یا متابولیکی می شود تاثیر فوق العاده ای در بروز بیماری های تومور دارد و در نتیجه سرطان کبد دارد.

این متخصصان درعین حال تاکید کردند که شناسایی این هورمون رشد کار بسیار دشواری است. هدف از انجام این مطالعات درک مکانیزم عملکرد یک مولکول منفرد موسوم به STAT ۵ در بروز سرطان کبد در اثر تولید زیاد از حد هورمون رشد بوده است. تولید زیاد این هورمون رشد هم چنین می تواند موجب بروز بیماریهای کلیوی و نارسایی کلیه ها شود.

 

نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:20 توسط zarirazmekar| |

 

پژوهشگران با پیوند سلول های حساس به نور موفق به احیا بینایی در یک موش نابینا را شدند . به گفته محققین ، این کار در واقع یک گام به سوی ارائه درمان جدیدی برای بیماران مبتلا به بیماری های چشمی حادتر شونده است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، دانشمندان در موسسه چشم پزشکی دانشگاه کالج لندن در کشور انگلیس ، سلول های حساس به نور را از موش های جوان سالم به طور مستقیم به شبکیه موش های بالغ که مبتلا به شب کوری بودند، تزریق کردند.

سلول های پیوند زده شده در واقع سلول های گیرنده نور میله ای نابالغ بودند که به ویژه برای دیدن در تاریکی بسیار مهم ضروری اند.

پس از چهار تا شش هفته، از هر شش سلول پیوندی ، یک سلول ارتباطات لازم برای شکل گیری انتقال دید به مغز را ایجاد کرد.

محققان، دید موش های درمان شده را در یک مارپیچ کم نوردرمحیط آب آزمایش کردند.

موش هایی که سلول های میله ای دریافت کرده بودند توانایی دید درمحیط کم نور و خروج از آب را داشتند.

این در حالی است که موش های پیوند نشده موفق به این کار نشدند.

پروفسور’روبین علی’ مجری این تحقیقات گفت: برای نخستین بار نشان دادیم ، پیوند سلول های گیرنده نور می تواند به طورموفقیت آمیزی با مدارهای شبکیه تلفیق شده و دید را بهبود بخشد.

وی ابراز امیدواری کرد به زودی بتوان این موفقیت را با سلول های گیرنده نور به دست آمده از سلول های بنیادی جنینی و در نهایت برای آزمایش های انسانی تکرار کرد.

دو نوع سلول گیرنده نور در چشم وجود دارد. میله ای و مخروطی. پیوند سلول های گیرنده نور مخروطی که برای دید انسان و کارهایی مانند مطالعه ضروری اند، بسیار دشوار است.

دانشمندان قصد دارند سلول های گیرنده نور به دست آمده از سلول های بنیادی جنینی را نیز مورد آزمایش قرار دهند. پروفسور علی می گوید این خط سلول ها در حال حاضر وجود دارد اما هنوز کارایی آنها هنگام پیوند مشخص نیست.

نتایج این تحقیقات در نشریه نیچرمنتشر شده است.

 

 

نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:19 توسط zarirazmekar| |

 

پژوهشگران علوم پزشکی می گویندنتایج تحقیقات جدید نشان داده است که مادران مضطرب و افسرده، زمینه بروز مشکلات خواب نوزادان خود را به وجود می آورند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، محققان دانشگاه پنسیلوانیا با انجام یک مطالعه دریافته اند، مادران افسرده و مضطرب احتمالا به خاطر نگرانی های مداوم خود، خواب نوزادشان را مختل می کنند.

این امر به خاطر این است که نگرانی واضطراب این مادران موجب می شود وقتی نوزاد خواب است آنها را بلند کرده و غذا دهند. این مادران بیشتر به خاطر آرامش عاطفی خود و نه فرزندشان، شب هنگام نوزاد را از تختش خارج کرده و به محل خواب خود می برند.

داگلاس تتی مجری این تحقیقات می گوید این مطالعه نشان دهنده تاثیرات افسردگی مادر در شب هنگام بر خواب نوزاد است.

این مادران اغلب نوزاد را به محل خواب خود می برند چرا که نگرانند به غذا نیاز داشته باشند و یا شاید احساس ناراحتی کنند.

به گفته محققان مشکلات خواب اغلب تاثیراتی فراتر از اوان کودکی دارد و می تواند تاثیر منفی بر جنبه های مختلف رشد از جمله عاطفی، رفتاری و عملکرد تحصیلی داشته باشد.

نتایج این تحقیقات در نشریه Child Development منتشر شده است.

 

نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:18 توسط zarirazmekar| |

۱۲ کاربرد خمیردندان

     
 
  همه خدماتی که یک خمیردندان به شما ارائه می دهد  
 
     
 
 
   
 
 
۱+۱۲ کاربرد خمیردندان  
 
 
 
 
     
 
   
 

نام خمیردندان و بوی خنک فلوراید، شاید شما را به یاد دندان های سفید و سالم و منظم بیندازد و تصور کنید این ماده سفید یگانه خاصیتی دارد و آن هم تمیزکردن و جرم زدایی از دندان ها و خوشبوکردن محدوده دهانی شماست اما تجربه های مختلفی در زمینه خانه داری هست که ثابت می کند خمیردندان می تواند کاربردهای زیادی در خانه داشته باشد و به عنوان یک پاک کننده و جلادهنده، بخشی از تمیزکاری های خانه شما را بدون دردسر و ایجاد حاشیه و خطراتی که مواد شیمیایی دارند، برعهده بگیرد.

نمونه ها زیر مواردی از آن تجارب هستندکه دست کم می توانید یک بار آنها را امتحان کنید. شاید همه آنها به کار شما نیاید اما یکی، دو مورد هم تجربه خوبی می تواند باشد.

۱ – گزش حشرات روی پوست بدن به طور معمول موجب خارش های شدید می شود. ذره ای از خمیردندان تحریک های ناشی از گزش حشرات را از بین می برد و با خشک کردن زخم ها و تاول ها پوست را التیام می بخشد. علاوه بر آن موجب بهبودی سریع تر محل گزش می شود.

۲ – خاصیت خنک کنندگی خمیردندان می تواند سوختگی های جزئی پوستی را تسکین دهد. زمانی که پوست تان دچار سوختگی شد، مقداری خمیردندان روی محل سوختگی بگذارید. البته فراموش نکنید این یک درمان موقت است و اگر میزان سوختگی و سوزش محل آسیب دیده زیاد است، باید به سرعت خود را به مراکز درمانی برسانید.

۳ – اگر در قسمتی از بدن تان زخم یا لکه ای دیدید می توانید خمیردندان را برای برطرف کردن آن امتحان کنید. به این ترتیب قبل از اینکه بخوابید مقداری خمیردندان روی محل آسیب دیده بمالید و وقتی بیدار شدید آن را بشویید.

۴ – ترکیبات موجود در خمیر دندان، پاک کننده بسیار مناسبی برای دندان هایی که از جنس مینا هستند به شمار می رود. بنابراین می توانید از آن به عنوان پاک کننده ای برای ناخن هایتان هم استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از یک مسواک قدیمی و خمیردندان، ناخن هایتان را بشویید و پس از مدتی می بینید ناخن های شما زیباتر و محکم تر شده است.

۵ – اگر می خواهید از شر مه گرفتگی لنز عینک طبی یا عینک شنای تان خلاص شوید، باید کمی خمیردندان به لنزهای آنها زده و سپس آبکشی کنید.

۶ – کار مداوم در آشپزخانه همواره اثراتی بر پوست و بدن ما می گذارد. مثل پوسته شدن پوست دست ها بر اثر استفاده زیاد از مایع ظرفشویی، رنگی شدن انگشتان به دلیل به کارنبردن دستکش در زمان پوست کندن مواد غذایی رنگدار مانند بادنجان، هویج و خیلی موارد دیگر اما کاری که از دست خمیردندان برمی آید این است که بوی بد به جا مانده از مواد غذایی مانند پیاز، سیر و ماهی را از بین می برد. کافی است بعد از اتمام کار، کمی خمیردندان به دست تان بزنید و بعد از چند دقیقه بشویید.

۷ – گاهی پیش می آید لباس یا فرش خانه شما لک شود و شما تصور کنید آن لکه ها هرگز پاک نمی شوند اما باید بدانید اگر به سرعت وارد عمل شوید و کمی خیردندان روی محل تازه لک شده بگذارید، می توانید امیدوار باشید که لکه از بین می رود. بعد از اینکه خمیردندان را به خوبی روی سطح لکه زدید، به سرعت آن را بشویید.

۸ – یکی دیگر از خواص خمیردندان تمیز کردن کفش های چرمی و همچنین بهبود خراش های ایجادشده روی آنهاست. با بررسی نرم خمیر را روی قسمت آسیب دیده بکشید.

۹ – پاک کردن نقاشی بچه ها نینز از روی دیوار با استفاده از خمیردندان راحت تر است.

۱۰ – برای درخشان کردن تمامی جواهرآلات خود به غیر از مرواریدها، روی آنها خمیردندان بمالید و بعد از گذشت یک شب تا صبح آنها را با دستمالی تمیز پاک کنید و سپس بشوید.

۱۱ – برای ازبین بردن خراش های سطحی سی دی ها و دی وی دی ها لایه نازکی از خمیردندان را چندین بار به آرامی روی آنها بکشید و بعد بشویید.

۱۲ – خمیردندان یکی از بهترین پاک کننده ها برای کلیدهای پیانو است. یک پارچه بدون پرز و مرطوب و کمی خمیردندان به راحتی آلودگی های روی کلیدها را از بین می برد.

۱۳ – سیلیکای خمیردندان قادر است زنگ زدگی پدید آورده در وسایل آهنی منزل تان را از بین ببرد.

  •  

 

 

 

نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 9:4 توسط zarirazmekar| |

 

سلامت نیوز: اگر از سردرد رنج می برید توصیه می شود که در همان مراحل اولیه، درد را تسکین دهید و شدت پیدا نکند،ضمن آنکه شناسایی مواد غذایی که باعث تسکین سردردمی شود مفید است .

در این مطلب به نقل از سایت «Prevention» به علت بروز سردرد و درمان غذایی آن اشاره شده است.

علل سردرد:

کمبود آب بدن شایع ترین علت سردرد است. بدن هر فردی به طور میانگین از ۶۰ درصد آب تشکیل شده است و به مصرف آب به میزان بالا نیاز دارد. بنابراین هر فرد بزرگسال برای آب رسانی کافی باید روزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشد. توجه داشته باشید قهوه و نوشیدنی های گازدار باعث کمبود آب بدن می شود.

*مصرف داروهای ضد درد علت نیمی از میگرن های مزمن است و ۲۵ درصد نیز براثر مصرف بیش از حد داروهای شایع درد است.*کافئین اگرچه باعث تسکین درد می شود اما مصرف زیاد آن اثر عکس دارد. علاوه بر آن، ترک کردن عادت مصرف قهوه باعث بروز سردرد می شود تا این که بدن به مصرف نکردن کافئین عادت کند.

*سردردهای تنشی در پی استرس به وجود می آید. یکی دیگر از علل آن نیز خیره شدن به صفحه مانیتور به مدت طولانی است.بنابراین هر نیم ساعت از جا بلند شوید و به دور دست خیره شوید.

*سینوزیت در برخی موارد سردرد ایجاد می کند. این نوع سردرد همراه با درد استخوان گونه، استخوان بینی یا پیشانی است. اغلب با حرکت ناگهانی سر، درد زیاد می شود.شست و شوی بینی با آب مقطر می تواند مفید باشد.

*مصرف برخی غذاها مانند بادام زمینی، شکلات که حاوی آمینو اسید تیرآمین است و سوسیس که حاوی نیترات است سردرد به وجود می آورد. گاهی فرآورده های لبنی و گندم نیز عامل سردرد است.

*تغییرات جوی به خصوص افت فشار جوی سردرد به وجود می آورد. سفر کردن به مکانی که در ارتفاع بالاتر از محل زندگی شما قرار گرفته است ممکن است سردرد ایجاد کند.*هورمون های استروژن و پروژسترون روی ماده شیمیایی مربوط به سردرد در مغز تاثیر می گذارد. میزان بالای استروژن سردرد را بهبود می دهد، در حالی که استروژن های پایین باعث شدت یافتن درد می شود.

*دود سیگار، یکی از عوامل شایع در بروز حمله میگرن است. بنابراین از قرار گرفتن در محیط آلوده به دود خودداری کنید.

درمان های غذایی سردرد

با مصرف میزان کافی آب، اغلب سموم بدن از طریق ادرار ، مدفوع و عرق دفع می شود.آب به حفظ دمای بدن نیز کمک می کند. میزان آب مورد نیاز بدن به آب و هوا، وزن و سلامت عمومی فرد بستگی دارد.

*افرادی که به طور منظم دچار سردرد می شوند، باید روزی یک عدد موز برای صبحانه مصرف کنند. منیزیم موجود در آن به طور موثر سردرد را درمان می کند.

*لیموناد تازه با مقدار زیاد نمک سردرد را درمان می کند.

*مصرف یک عدد سیب به صورت ناشتا سردرد را از بین می برد.

سیب حاوی بیوفلاوانوئید است که با کاهش دادن فشار خون، در پیشگیری از سردرد موثر است.*کپسا سین موجود در فلفل سیاه نیز در رفع سردرد موثر است.

*دم کرده ولرم برگ ریحان و تکه های زنجبیل را همراه با کمی عسل بنوشید. آنتی اکسیدان مانند سلنیم ، منیزیم و ویتامین های موجود در آن نشاط آور است.

*مصرف شیر ولرم و کمی شیرین برای سیستم عصب و در نتیجه رفع سردرد مفید است.

 

 

نوشته شده در شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 9:20 توسط zarirazmekar| |

بیماری عصبی، چشمی و پوستی، ارمغان لامپهای کم مصرف فلورسنت

علی گورانی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: مکانیزم تولید نور در لامپهای فلورسنت فشرده یا CFL که در بین مردم به لامپهای کم مصرف معروف شده اند تحریک الکتریکی بخار جیوه است.

 

وی گفت: بخار یا اتم جیوه در صورت تحریک الکتریکی اشعه ماورا بنفش تولید می‌کند و این اشعه بعد از برخورد با فلورسنت که به صورت یک لایه پودر روی لامپ قرار دارد به نور مرئی تبدیل می‌شود.

این متخصص بهداشت محیط اضافه کرد: در این فرآیند تولید نور دو خطر مهم وجود دارد اول اینکه به هر علت از جمله کیفیت پایین لامپ، اندود نشدن کامل سطح لامپ با پودر فلورسنت یا هر دلیل دیگری اشعه ماورا بنفش از لامپ نشت کند که بسیار خطرناک است و بیماری‌های پوستی و چشمی را برای افراد به دنبال دارد.

گورانی گفت: به همین علت توصیه می شود تا جای ممکن از لامپهای فلورسنت فشرده که شبیه لامپهای مهتابی قدیمی اما فشرده شده هستند، کمتر استفاده شود و در صورتی که استفاده می شود نیز فاصله فرد تا لامپ همواره بیشتر از ۳۰ سانتی متر باشد و هرگز برای مطالعه نباید از این لامپها استفاده کرد.

رئیس اداره بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داده است که در موارد بسیاری لایه فلورسنت در این لامپها به طور کامل مالیده نشده است یا قسمتی از آن کاملاً پوشیده نشده است و به هر حال به علت کیفیت برخی از این لامپها احتمال نشت اشعه ماورا بنفش بالاست.

وی گفت:‌ تهدید دیگر مهم این لامپها استفاده از بخار جیوه است، جیوه یک فلزسنگین خطرناک است که نشت آن در محیط موجب بروز بیماریهای عصبی می‌شود، البته تا زمانی که این لامپها شکستگی نداشته باشند احتمال نشت بخار جیوه وجود ندارد اما در صورت شکستن باید پروتکل جمع آوری و ایمنی به درستی توسط مردم رعایت شود که متأسفانه این پروتکل نیز در کشور ما آموزش داده نشده و عملیاتی نشده است.

گورانی گفت: بخار جیوه توسط ریه که جذب بالایی هم دارد به سرعت جذب می‌شود و به خصوص برای مادران باردار و کودکان بسیار خطرناک است و موجب بروز بیماریهای عصبی می‌شود.

وی ادامه داد: این لامپها هرگز نباید شکسته شوند و در صورتی که این اتفاق افتاد باید بلافاصله در و پنجره ها باز کرد تا غلظت بخار جیوه در محیط کم شود و بعد از مدتی بدون استفاده از جارو برقی با دستکش یابد ابتدا تکه‌های بزرگ و بعد تکه های کوچک آن را جمع آوری کرد و پودر فلورسنت آن هم که بیماری زاست باید با یک حوله خیس جمع‌آ‌وری شود.

گورانی گفت:‌ استفاده از جاوربرقی برای جمع کردن لامپهای فلورسنت شکسته به علت خروج هوا از قسمت عقب جاروبرقی موجب پراکندگی پودر فلورسنت در هوا می‌شود که تنفس آن بسیار خطرناک است و می تواند سرطان زا باشد.

وی افزود: باز هم تأکید می‌کنیم که سم جیوه در این لامپها حاوی ماده خطرناک نوروتوکسین است که عامل بیماریهای عصبی خطرناک است.

این کارشناس بهداشت محیط اضافه کرد:‌ متأسفانه به علت تأخیر آموزش بعد از ورود تکنولوژی در کشور، آگاهی مردم از این خطرات کافی نیست، پروتکل جمع آوری این لامپها نیز در کشور نداریم و به علت پرداخت یارانه از سوی دولت برای این لامپها با مصرف بالا و به همین نسبت خطرات بالای این نوع لامپها در جامعه مواجه هستیم.

گورانی گفت: در زمان ورود این تکنولوژی به کشور خطرات آن از سوی وزارت بهداشت گوشزد شد اما به هر علت از جمله مسائل اقتصادی مورد توجه قرار نگرفت.

وی ادامه داد: البته قطعاً جایگزینی این لامپها با لامپهای رشته ای قدیمی کار عاقلانه‌ای نیست زیرا لامپهای رشته‌ای قدیمی بیش از نور، گرما تولید می‌کنند و از نظر اقتصادی هیچ توجیهی ندارند.

رئیس اداره بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت گفت: بهترین جایگزین فعلی برای این لامپها، لامپهای LED است که هیچکدام از این خطرات و مشکلات را ندارند و بسیار کم مصرف تر از لامپهای فلورسنت هستند و مصرف آنها در حد ۲ تا ۳ وات است.

وی گفت: این لامپها بخار جیوه و ماده فلورسنت ندارند و بر اساس تکنولوژی نزدیک کردن دیود های ید به هم عمل می کنند و باید دولت فعلاً یارانه لامپها را به این سمت ببرد ضمن اینکه قطعاً در آینده نزدیک لامپهای با تکنولوژی های جدیدتر و پیشرفته تر نیز وارد بازار می‌شود.

  •  
نوشته شده در شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 9:18 توسط zarirazmekar| |

 

 
 

مشاورین خانواده و روان پزشکان توصیه‌های مختلفی را برای زنده نگاه داشتن احساس جوانی در انسان ارائه می‌کنند. موراد ارائه شده در زیر از جمله این توصیه‌ها است که می‌تواند طراوت شادابی و جوانی را در زندگی شما به ارمغان بیاورد، به آنها عمل کنید...
مشاورین خانواده و روان پزشکان توصیه‌های مختلفی را برای زنده نگاه داشتن احساس جوانی در انسان ارائه می‌کنند. موراد ارائه شده در زیر از جمله این توصیه‌ها است که می‌تواند طراوت شادابی و جوانی را در زندگی شما به ارمغان بیاورد، به آنها عمل کنید.
به ارقام و شاخص‌های غیرضروری همچون سن، قد، رنگ، نوع مو و ... توجه نکنید. کنترل برخی از آنها خارج از محدوده توانایی‌های ما است و سعی در تغییر برخی دیگر جز رنج و عذاب چیزی برای شما نخواهد داشت
با دوستان شاداب خود ارتباط داشته باشید، افراد ناراحت روحیه شما را ضعیف می‌کنند

ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:,ساعت 10:56 توسط zarirazmekar| |

 

فواید «لایت» تا ویژگی های «برگ»!

 

 

پژوهشگران از یازده سال پیش ماده ای در سیگار کشف کرده اند، که مانند نیکوتین اعتیادآور است. این ماده که Acetaldehyd نام دارد از قرار معلوم از سوختن قند و دیگر مواد برگ تنباکو ایجاد می شود. کشف این ماده حکایت از آن دارد که اعتیاد به سیگار منحصر به نیکوتین نیست و این ماده نیز بر قدرت اعتیادآوری سیگار می افزاید.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، باورهای غلطی درباره سیگار کشیدن وجود دارد که احتمالا خود سیگاری ها آن را درست کرده اند. در این نوشته به بررسی برخی از همین باورهای غلط می پردازیم و امیدواریم این نوشته تلنگری باشد برای سیگاری ها.

1- کمتر کسی به خاطر اثرات منفی سیگار مرده است

شاید باشند کسانی که این گونه فکر می کنند اما واقعیت چیز دیگری می گوید. شکی وجود ندارد که در سیگار 40 نوع ماده سرطانزا وجود دارد البته جدای از گازهای سمی. نیمی از از کسانی که مرتب سیگار می کشند عمر کوتاهتری دارند، 22 درصدشان از سرطان ریه و 12 درصد از دیگر سرطان ها. 47 درصد از این سیگاری ها به خاطر بیماری های قلبی-عروقی دار فانی را وداع می گویند و 17 درصد باقی مانده نیز به خاطر بیماری های مجاری تنفسی می میرند.

2- به راحتی می توان سیگار را ترک کرد

نادرستی این مطلب را دیگر خود سیگاری ها هم می دانند. چه بسیار کسانی که قصد ترک سیگار دارند و یا مدتهاست با آن دست به گریبانند اما هر بار دوباره کشیدن سیگار را از نو آغاز کرده اند یا اصلا موفق به ترک آن نشده اند.

برخی آمارها حاکی از آن است که از هر 20 نفر تنها 1 نفر قادر به ترک سیگار است. چنین آمارهایی خیلی هم جای تعجب ندارند. بدین خاطر که، همانگونه که قبلا نیز گفتیم، نیکوتین از جهت اعتیادآوری قابل مقایسه با قوی ترین مواد مخدر است. (هرچند که خود سرطانزا نیست.) به همین خاطر سازمان جهانی بهداشت وابستگی به توتون و تنباکو را به عنوان بیماری می شناسد. به دلیل همین اعتیادآوری، می توان علت اصلی مصرف توتون و تنباکو را نیکوتین دانست.

3- ضرر سیگارهای لایت بسیار کمتر است

سیگارهای لایت به هیچ وجه جایگزین سالمی برای سیگارهای به اصطلاح "فیلتر قرمز" نیستند. برای این که هر فرد سیگاری در پی این است که مقدار مورد نیاز نیکوتین خود را به دست بیاورد، حال دیگر سیگار لایت و فیلتر-قرمز یا پک عمیق و غیر عمیق به سیگار زدن چندان تفاوتی از این جهت با هم نمی کند. به همین خاطر فرد سیگاری با کشیدن سیگار لایت همان مقدار مواد سرطان زایی دریافت می کند که با کشیدن سیگارهای غیر لایت.

4- دود سیگار برای دیگران خیلی خطرناک نیست

مطالعات نشان داده بودن در اتاقی که در آن سیگار کشیده می شود، ابتلا به سرطان ریه 26 درصد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی 25 درصد افزایش می یابد. البته خطرات دیگری نیز وچود دارد مانند: سرطان سینه، سکته مغزی، برونشیت و آسم که مستقیما به استنشاق دود سیگار مربوط هستند.

بچه های کوچک و جنین به طور خاص نسبت به دود سیگار حساس هستند و وقتی در محیط دودی قرار گیرند ممکن است دچار حملات آسمی شوند یا در معرض ابتلا به عفونت گوش میانی، برونشیت و عفونت ریه قرار گیرند. مادران سیگاری برای فرزند در شکمشان، وضع را از این هم بدتر می کنند.

5- درصد ابتلا به سرطان ریه، بین سیگاری ها و غیر سیگاری ها یکی است

واقعیت این است که 95 درصد کسانی که به خاطر سرطان ریه مورد عمل جراحی قرار می گیرند، سیگاری هستند.

6- «سیگار می کشم، چون از طعم آن خوشم می آید»

موسسه پژوهش های شهر کلن با بررسی این قضیه که واقعا چه چیزی فرد سیگاری را به سمت سیگار می کشد، نتیجه این تحقیق را چنین بیان کرده است: در درجه اول فرد سیگاری برای به دست آوردن نیکوتین سیگار می کشد. در درجه بعد وابستگی روانی فرد به سیگار، عامل روی آوردن به ان است.

7- کشیدن سیگار باعث لاغری می شود

بررسی ها نشان داده اند که سیگار هیچ کمکی به کاهش وزن نمی کند. برای کاهش وزن البته بهتر است به صورت منظم ورزش کنیم و متعادل غذا بخوریم.

8 - کشیدن سیگار باعث آرامش می شود

درست است که نیکوتین باعث آزادسازی دپامین می شود که یک هورمون شادی بخش است اما کشیدن سیگار برای بدن به معنی استرس است: ضربان قلب بالاتر می رود و تنفس هم دیگر عمیق نیست.

9- سیگار برگ کمتر ضرر دارد، چون دود آن را به اصطلاح پایین نمی دهیم

با کشیدن سیگار برگ مخاط تنباکویی خطرناکی روی زبان تشکیل می شود. البته فرقش با سیگار در این است با پایین دادن دود سیگار، در واقع مواد خطرناک مشابهی را درون ریه می فرستیم. یعنی با کشیدن سیگار برگ به جای این که دی اکسید کربن سمی از راه ریه به بدن برسد، از طریق مخاط پوستی دهان جذب می شود.

10- فقط نیکوتین سیگار است که اعتیادآور است

پژوهشگران از 11 سال پیش ماده ای در سیگار کشف کرده اند، که مانند نیکوتین اعتیادآور است. این ماده که Acetaldehyd نام دارد از قرار معلوم از سوختن قند و دیگر مواد برگ تنباکو ایجاد می شود. کشف این ماده حکایت از آن دارد که اعتیاد به سیگار منحصر به نیکوتین نیست و این ماده نیز بر قدرت اعتیادآوری سیگار می افزاید.

 

 
 
 
 
   
 
 
 
 




 
 
 


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,ساعت 9:45 توسط zarirazmekar| |

دیازپام دارویی مسکن و خواب‌آور است که در رده درمانی بنزودیازپین‌ها قرار می‌گیرد. از اشکال دارویی آن می‌توان به قرص، آمپول و شیاف اشاره کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛‌ دیازپام برای تسکین اضطراب ، اختلالات خواب ، و اختلالات هراس تجویز می شود. این دارو همچنین به عنوان ضد تشنج و شل کننده ماهیچه اسکلتی استفاده می شود.

*موارد مصرف

این دارو جزو بنزودیازپینهای طولانی اثر است و متابولیتهای کبدی آن نیز فعال هستند . از دیازپام برای درمان انقباض عضلانی و تشنج ( تب و تشنج در کودکان یا حمله صرع) نیز استفاده می‌شود. دیازپام برای تسکین اضطراب، اختلالات خواب، و اختلالات هراس تجویز می‌شود. این دارو همچنین به‌عنوان ضد تشنج و شل‌کننده ماهیچه اسکلتی استفاده می‌شود.
*مکانیسم اثر

مانند سایر بنزودیازپین‌ها آگونیست گیرنده‌های بنزودیازپینی بوده که با اثر بر روی گیرنده‌های گابا و در نهایت ورود یون کلر به نورونها اثرات خود را اعمال می‌کند.
*چگونگی مصرف

دیازپام بسته به شرایط متفاوت و در افراد متفاوت با مقادیر متفاوتی تجویز می‌شود. از دستورات پزشکتان به دقت پیروی کنید. شکل‌های مایع دیازپام را می‌توان با غذاهای مایع یا نیمه جامد مثل پوره مخلوط کرده نگذارید دیازپام مایع یخ بزند. اگر یک نوبت را فراموش کردید، به مجردی که آن را به یاد آوردید مصرفش کنید. اگر تقریباً موقع نوبت بعدی مصرف دارو رسیده‌است، نوبت فراموش شده را رها کرده به برنامه دارویی منظمتان بازگردید. مقدار دارو را دوبرابر نکنید. نام تجاری معروف دیازپام والیوم است.
*هشدارها و عوارض جانبی

در صورت بروز هریک از علایم نادر ولی جدی زیر، مصرف دیازپام را قطع کرده، با پزشکتان تماس بگیرید: افت قوای ذهنی؛ خواب‌آلودگی شدید؛ تکلم نامفهوم؛ ضربان قلب کند؛ تنگی‌نفس؛ عدم تعادل؛ بثورات جلدی؛ گلودرد؛ تب؛ لرز؛ کبودی یا خونریزی غیرعادی؛ زخم‌های دهانی؛ زردی پوست یا چشمان؛ از دست رفتن حافظه؛ بی‌خوابی؛ اضطراب؛ یا تحریک‌پذیری. دیازپام می‌تواند اعتیادآور باشد، و علایم ترک دارو ممکن است در صورت قطع ناگهانی آن روی دهد؛ علایم ترک دارو عبارتند از: گیجی، افت قوای ذهنی، دردهای شکمی، افزایش تعریق، تهوع، استفراغ، حساسیت به نور و صدا، یا احساس سوزن‌سوزن شدن یا گزگز. اگر می‌خواهید مصرف دیازپام را قطع کنید با پزشکتان تماس بگیرید تا شاید این کار تدریجی انجام گیرد. علایم زیر ممکن است مشاهده شوند اما فقط در صورتی که مشکل‌ساز شوند نیاز به گزارش دارند: سرگیجه، خواب‌آلودگی، خشکی دهان، سردرد، تهوع، یبوست، اسهال، ضربان قلب سریع و شدید، یا لرزش.
*موارد احتیاط

در صورت وجود هریک از موارد زیر پیش از مصرف دیازپام، پزشکتان را مطلع سازید: حساسیت به دیازپام، بنزودیازپین‌های دیگر، یا هرگونه ماده غذایی، رنگ‌های خوراکی، یا نگه‌دارنده‌ها. بارداری یا شیردهی. مصرف داروهای دیگر، به ویژه الکل، آرامبخش‌ها، داروهای ضدافسردگی، یا داروهای ضدتشنج. سابقه اعتیاد به الکل یا مواد مخدر، گلوکوم (افزایش فشار داخل چشم‌)، میاستنی‌گراویس، بیماری انسدادی ریوی مزمن شدید، یا آمفیزم یا ابتلا به این موارد.

*هنگام مصرف دیازپام توصیه می‌شود

به پزشکتان به‌طور منظم مراجعه کنید تا بهبود شما را زیر نظر داشته باشد. تا مشخص شدن پاسخ بدنتان به دارو در رانندگی و کار با وسایل خطرناک احتیاط کنید. برخی افراد با مصرف این دارو دچار خواب‌آلودگی و افت سطح هوشیاری می‌شوند. در صورت شک به مصرف بیش از حد دارو، بلافاصله تقاضای کمک پزشکی کنید. اگر در هنگام مصرف دیازپام دچار افکار یا احساسات عجیب شدید با پزشکتان مشورت کنید. یک برگه شناسایی پزشکی به همراه داشته باشید که نشان دهد دیازپام مصرف می‌کنید. دیازپام را دور از دسترس کودکان، و دور از گرما، نور مستقیم و حرارت مرطوب نگه دارید (در این شرایط دیازپام فاسد می‌شود)

هنگام مصرف دیازپام نباید داروهای آرامبخش دیگری مصرف کنید یا الکل بنوشید. دیازپام را به‌عنوان قرص خواب مصرف کنید، مگر اینکه برنامه شما اجازه دهد ۸-۷ ساعت خواب داشته باشید؛ در غیر این صورت ممکن است تا بی‌اثر شدن دارو خواب‌آلوده باشید و فراموشکار شوید.

 

  •  

 

 

نوشته شده در یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:,ساعت 12:16 توسط zarirazmekar| |

پس از خوردن غذاهای اسیدی، مسواک نزنید

 

یک متخصص دندانپزشکی مطرح کرد:
مسواک زدن پس از خوردن غذاهای اسیدی،
سلامت دندان ها را به خطر می اندازد.
 
 
 
 
 

ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,ساعت 12:21 توسط zarirazmekar| |

 

سر تیم محققان می گوید که یافته آنها نشان می دهد که فقط میزان کالری مصرفی در چاق شدن افراد مهم نیست، بلکه گاهی مهم این است که منشا آنها از کجاست.

به گزارش جام نیوز نتایج جدید تحقیقات دانشمندان نشان می دهد، کسانی که هر از گاهی شکلات می خورند، لاغرترند.

محققان، با بررسی رژیم غذایی ۱۰۰۰ نفر در آمریکا به این نتیجه رسیده اند.

آنها به این نتیجه رسیده اند که کسانی که چند بار در هفته شکلات می خورند به طور متوسط لاغرتر از کسانی هستند که گاه به گاه شکلات می خورند.

 

به گفته این دانشمندان، گرچه شکلات پر از مواد پر کالری است اما دارای مواد دیگری هم هست که کمک می کند افراد وزن کم کند.

در این تحقیق آمده که مهمتر از میزان مصرف شکلات، تعداد دفعاتی است که فرد شکلات می خورد.

 

سر تیم محققان می گوید که یافته آنها نشان می دهد که فقط میزان کالری مصرفی در چاق شدن افراد مهم نیست، بلکه گاهی مهم این است که منشا آنها از کجاست.

 

بر اساس گزارش بی بی سی، البته پیش از این هم دانشمندان در تحقیقاتشان به اثرات خوب شکلات پی برده بودند. برای مثال پیش از این نتایج یک تحقیق نشان داده بود که شکلات برای قلب خوب است.

در آن تحقیق آمده بود که مصرف گونه های خاصی از شکلات منجر به تغییراتی در فشار خون می شود و حتی کلسترول خون را هم تنظیم می کند.

 

 

 

 

نوشته شده در دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,ساعت 12:20 توسط zarirazmekar| |


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,ساعت 12:2 توسط zarirazmekar| |


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,ساعت 12:2 توسط zarirazmekar| |

 

دیدگاه شرعی بلعیدن ( خوردن ) مایع منی :

خوردن مایع منی از نظر شرعی حرام می باشد چرا که در شرع اسلام منی از نجاسات است و خوردن نجاست حرام است. که البته همچون سایر احکام اسلام در مورد سلامتی این حکم نیز به شرح ذیل منشاء پزشکی هم دارد .

دیدگاه علمی و پزشکی در زمینه بلعیدن ( خوردن ) مایع منی :

به نقل از دکتر شیخ السلامی : گفت مایع منی مایعی است که سرشار از فروکتوز می باشد( فروکتوز قندی است که در میوه ها موجود می باشد) و برخی ویتامینها و مواد غذایی در آن وجود دارد و وظیفه این مایع تامین منبع انرژی لازم برای اسپرم می باشد. همچنین میلیونها اسپرم درون این مایع شناورند. یکی از منابع ویروسهایی مثل هپاتیت ب و ث و همچنین ویروس ایدز نیز در صورت ابتلا فرد به این بیماریها می باشد.

در صورتی که فرد بیماری آمیزشی داشته باشد نیز باکتری ها و میکروب بیماری درون این مایع به وفور یافت می شوند و به دلیل غنی بودن آن از مواد مغذی به راحتی در آن رشد و نمو می نمایند. اگر فرد سالم بوده و هیچگونه بیماری نداشته باشد خوردن مایع منی تاثیری ندارد ولی اگر فرد مبتلا به یکی از این بیماریها باشد خوردن مایع منی می تواند منجر به انتقال بیماری گردد.

در مجموع به علت اینکه بسیاری از بیماریها مخفی بوده و در آزمایشات فقط مشخص می گردد و فرد ناقل خاموش بیماری می باشد خوردن مایع منی توصیه نمی گردد و کاری است اشتباه. متاسفانه در برخی از فیلمهای پورنو تصاویر خوردن مایع منی توسط زنان فاحشه به تصویر کشیده می شود و همین عاملی شده تا افراد با تقلید از این فیلمها اقدام به چنین کاری کنند که اشتباه بوده و می تواند ناقل بیماریها باشد.

لذا چه از نظر شرعی و چه از نظر پزشکی خوردن مایع منی امری اشتباه می باشد.

نقل از دکتر شیخ الاسلامی

 

 

نوشته شده در شنبه 27 اسفند 1390برچسب:,ساعت 10:14 توسط zarirazmekar| |

لگن در قسمت زیر ناف رخ می دهد. این درد می تواند آنقدر جدی باشد که خواب شبانه را از شما بگیرد، رابطه های دوستانه را فراموش کنید و حتی شغل خود را از دست بدهید.

 

در قسمت اول این مطلب، ۱۰ علت درد لگن در خانم ها را گفتیم. حال بقیه علل:

۱۱- سنگ کلیه

سنگ کلیه شامل املاح معدنی می باشد که در ادرار ته نشین می شود.

این سنگ ها می توانند ریز و یا درشت باشند.

هنگامی که سنگ از کلیه به طرف مثانه حرکت می کند، درد ناگهانی و شدیدی در شکم احساس می شود.

رنگ ادرار ممکن است صورتی و یا قرمز ناشی از خون باشد.

بیشتر این سنگ ها، به خودی خود از بین می روند، اما برخی دیگر نیاز به درمان دارند.

 

12- عفونت مجاری ادراری

هنگامی که میکروب ها وارد مجاری ادراری می شوند، عفونت ادراری بوجود می آید.

این عفونت می تواند در هر نقطه از مجاری ادرار باعث مشکلاتی گردد.

علائم این عفونت شامل درد در قسمت پایین شکم، ادرار کردن همراه با سوزش و تکرر ادرار می باشد.

اگر این عفونت به خوبی درمان شود، خطری ندارد. اما وقتی که عفونت در کلیه ها پخش شود، باعث آسیب دائمی می شود.

علائم عفونت کلیه شامل: تب، تهوع، استفراغ و درد کمر می باشد.

هنگامی که عضوی مثل مثانه و یا رحم از جایگاه خود پایین تر بیاید، افتادگی لگن رخ می دهد

 

 

13- بیماری های مقاربتی

 

درد لگن یکی از علائم هشدار دهنده برای بیماری های مقاربتی می باشد.

۲ نوع شایع این بیماری ها عبارتند از: کلامیدیا و سوزاک.

علائم این بیماری ها شامل: درد پایین شکم، ادرار کردن همراه با درد، خونریزی در بین دوره عادت ماهیانه و ترشحات غیرطبیعی واژن می باشد.

این بسیار مهم است که برای جلوگیری از بروز عوارض شدید و آلوده کردن همسرتان حتما پیگیر درمان باشید.

 

dard-zir-shekam-khanooma1.jpg (235×199)

 

14- سیستیت بینابینی

سیستیت بینابینی به التهاب مزمن مثانه می گویند. علت این بیماری مشخص نیست.

نشانه های این بیماری شامل: تکرر ادرار، فشار در بالای منطقه لگن، درد در هنگام ادرار کردن و مقاربت جنسی می باشد.

این بیماری در زنان در سنین ۳۰ تا ۴۰ ساله شایع است.

هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد، اما راه هایی برای فروکش کردن علائم وجود دارد.

 

15- افتادگی لگن

در بسیاری از زنان همراه با افزایش سن، انواعی از افتادگی لگن دیده می شود.

هنگامی که عضوی مثل مثانه و یا رحم از جایگاه خود پایین تر بیاید، افتادگی لگن رخ می دهد.

غالبا این مشکل، مشکل جدی نمی باشد، اما ناراحت کننده می باشد.

شایعترین علامت این بیماری عبارتند از: فشار دیواره واژن، احساس پر بودن در پایین شکم، احساس ناراحتی در کشاله ران و یا کمر و رابطه جنسی دردناک.

روش های درمانی متفاوت است و عبارت است از: انجام ورزش های مخصوص و عمل جراحی.

 

16- سندرم گرفتگی لگن

ورم سیاهرگ در پاها که واریس نام دارد، برخی مواقع در قسمت لگن گسترش می یابد.

لذا خون در وریدهای لگن برمی گردد و باعث متورم و دردناک شدن آنها می گردد، به همین خاطر به نام سندرم گرفتگی لگن خوانده می شود.

در این بیماری، هنگامی که می خواهید بنشینید و یا بایستید، درد بدتر می شود.

دراز کشیدن ممکن است به کاهش درد کمک کند.

روش هایی برای درمان این سندرم وجود دارد و بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

17- بافت های زخمی

اگر شما عمل جراحی در قسمت لگن یا پایین شکم انجام داده باشید، از قبیل آپاندکتومی (برداشتن آپاندیس)، درد مداومی در بافت جراحی شده خواهید داشت.

گاهی چسبندگی داخلی، در بین اندام ها و یا ساختارهایی که متصل نیستند، تشکیل می شود.

چسبندگی شکمی می تواند باعث درد و دیگر مشکلات گردد و بستگی به منطقه مورد حمله دارد.

در برخی مواقع، چسبندگی باید با عمل جراحی برداشته شود.

 

18- ولوودینی Vulvodynia

یک درد مزمن در زنان می باشد که علامت مخصوصی ندارد.

درد در منطقه دهانه واژن رخ می دهد.

این درد می تواند ممتد و یا عودکننده باشد.

اغلب این درد را به احساس سوزش و یا تیر کشیدن توصیف می کنند.

دوچرخه سواری و یا داشتن رابطه جنسی این درد را بدتر می کند.

این درد به علت عفونت نمی باشد.

روش های درمانی از دارو درمانی تا فیزیوتراپی متفاوت است

 

نوشته شده در شنبه 27 اسفند 1390برچسب:,ساعت 10:10 توسط zarirazmekar| |

 

در حالی که بیماری های قلبی، بسیاری از زنان و مردان را از بین می برد، راه هایی وجود دارد که می توان توسط آنها از قلب محافظت نمود.


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 27 اسفند 1390برچسب:,ساعت 9:23 توسط zarirazmekar| |

 

راهی موثر برای درخشان کردن موهای زبر و کدرشده!

راهی موثر برای درخشان کردن موهای زبر و کدرشده!
آن‌ها را با یك حوله گرم بپوشانید و اجازه دهید حدود یك ساعت روغن روی موها باقی بماند. بعد حوله را از دور سر بردارید. در این مرحله...

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,ساعت 11:56 توسط zarirazmekar| |

 

آشنـایی به فایـده های اعجـاب انگیـز سرکـه سیـب


حتما باید شنیده باشید که میگن خوردن یک سیب در روز شما رو از مراجعه به دکتر بی نیاز می کنه! حالا سرکه اش هم سرشار از خاصیت هست و معجزات زیادی داره! سرکه سیب حاوی مواد معدنی زیادی هست و علاوه بر خواصی که کلا سرکه بر روی دستگاه های تصفیه کننده خون داره٬ سرکه ی سیب خواص بیشتری هم داره و نه تنها یک اسید استیک سالم و ملایم هست و بر روی کبد و کیسه صفرا اثر فعال کننده داره، بلکه به مقدار قابل توجهی دارای پتاسیم٬ فسفر٬ کلرور منیزیم٬ کلرورسدیم٬ گوگرد٬ ویتامین های گروه B و ویتامین D هست که این مواد موجود در سرکه سیب باعث طراوت و نشاط سلول های بدن می شود و می تونه دستگاه گوارش را فعال کنه و اثر فوق العاده خوبی هم بر روی هضم مواد چربی گوشتی و پروتئین دارد. در اینجا اشاره ای داریم به فواید کاربردی، تغذیه ای و بهداشتی سرکه سیب که امیدواریم شما دوستان عزیزم در
empty.gifپرشین استار به این محلول مفید بیشتر از قبل توجه داشته باشید :


ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:,ساعت 12:27 توسط zarirazmekar| |

 

 

نکات کلیدی برای موفقیت در زندگی

برای رسیدن به موفقیت یکسری نکات ریز و مهمی در زندگی وجود دارد که باید همیشه به آنها توجه کنیم و آنها را ملکه ذهن خود قرار دهیم.

به یاد داشته باش که ...

۱) آنان که تجربه های گذشته را به خاطر نمی آورند محکوم به تکرار اشتباهند.

۲) از میان کسانی که برای دعای باران به میعادگاه می روند تنها کسانی که با خود چتر می برند به کارشان ایمان دارند.

۳) پیچهای جاده آخر جاده نیستند مگر این که خودت نپیچی.

۴) وقتی به چیزی می رسی بنگر که در ازای آن از چه گذشته ای.

۵) آدمهای بزرگ شرایط را خلق می کنند و آدم های کوچک از آن تبعیت می کنند.

۶) آدمهای موفق به اندیشه هایشان عمل می کنند اما سایرین تنها به سختی انجام آن می اندیشند.

۷) گاهی خوردن لگدی از پشت برداشتن گامی به جلو است.

۸) هرگز به کسی که برای احساس تو ارزش قائل نیست دل نبند

ادامه مطلب
نوشته شده در یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:,ساعت 9:36 توسط zarirazmekar| |

 

ماساژ علاوه بر تاثیرات مفیدی که روی بدن دارد، میتواند نقش تحریک کنندگی نیز داشته و لذت سکس را دو چندان نماید.

ماساژ ارتباط جسمی زن و مرد را بیشتر کرده، ضمن برانگیختگی جنسی موجب میشود تا آنها لذت بیشتری از رابطه جنسی با یکدیگر ببرند. در خانمهایی که مشکل ارگاسم دارند یا اینکه دیر به ارگاسم میرسند، ماساژ بدن نقش مهمی در تسهیل ارگاسم دارد و در این امر بسیار کمک کننده است.


ادامه مطلب
نوشته شده در یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:,ساعت 9:10 توسط zarirazmekar| |

مردها هر زمانی که باشد می توانند به سمتش بروند اما خانم ها فقط وقتی سمت آن می روند کهشمعهای خوشبو درخانه روشن باشد و شوهرشان ظرف های شام را شسته باشد. این کلیشه است که در ذهن همه ما وجود دارد، اما آیا واقعیت دارد؟ آیا میل جنسی در مردها قوی تر از زنان است؟

بله درست است. تحقیقات بیشماری نشان داده اند که بااینکه میل جنسی آقایون بیشتر از خانم ها نیست اما رک و راست تر است. اما برخلاف آقایون، منبع میل جنسی در خانم ها پیچیده تر است.


ادامه مطلب
نوشته شده در یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:,ساعت 9:2 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com