tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem

با تصویب دولت؛ درج منابع در اخبار خبرگزاری‌ها الزامی شد


 

 

دولت در راستای ساماندهی فعالیت‌ها، ایجاد تسهیلات و نظارت بیشتر بر کار خبرگزاری‌ها و نشریات الکترونیکی، خبرگزاری‌ها را موظف به رعایت مقررات جدید کرد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا ، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد ماده(۴۷) اصلاحی قانون مطبوعات – مصوب ۱۳۷۹- تصویب کرد: مقررات مربوط به خبرگزاری‌ها به عنوان فصل پنجم به آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات الحاق می‌شود.

متن کامل مصوبه دولت به شرح زیر است:

فصل پنجم- مقررات مربوط به خبرگزاری‌ها

ماده ۳۵- خبرگزاری‌ها مشمول مقررات این فصل و سایر مقررات این آیین نامه به جز مواد(۱)،(۴)، (۶) و (۸) از فصل اول، مواد(۱۶) و (۱۷) از فصل دوم و مواد (۲۳)، (۲۶)، (۲۷) و (۲۸) از فصل سوم هستند.

ماده۳۶- اضافه کردن هر گونه کلمه یا عبارت به نام یا آرم نشریه و خبرگزاری و یا عدم رعایت تناسب در اجزای آن مطابق با آنچه در پروانه خبرگزاری ذکر شده، ممنوع است.

ماده۳۷- در تارنمای هر خبرگزاری باید نام صاحب امتیاز، مدیر مسوول و نیز زمینه فعالیت در بخشی با عنوان “شناسنامه” یا “درباره ما” در محل ثابت درج شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ماده۳۸- خبرگزاری‌ها موظفند مطالب خود را به طور مستمر و با درج شماره و زمان جداگانه منتشر کنند. درج منابع اخبار در خبرگزاری الزامی است.

ماده ۳۹- ترجمه تمام یا قسمتی از مطالب نشریه و خبرگزاری و انتشار منظم آن به طور جداگانه و با رعایت مندرجات پروانه انتشار بلامانع است.

ماده۴۰- نقل آن قسمت از اخبار، مطالب یا تصاویر نشریات و خبرگزاری‌ها که موجب توقیف، لغو پروانه یا پالایش(فیلتر) شده، توسط خبرگزاری ممنوع است.

ماده ۴۱- خبرگزاری‌ها موظفند پاسخ‌ها و توضیحات موضوع ماده(۲۳) قانون مطبوعات را پس از وصول در همان روز منتشر کنند. (ماده ۲۳ – مطبوعاتی که به شکل روزنامه منتشر می‌شوند، مکلف به درج نام به طور کامل، ترتیب و تاریخ‌انتشار، شماره ردیف مسلسل و شماره صفحه در بالای تمام صفحات و نیز قیمت در صفحه اول هستند. ‌همچنین مطبوعاتی که به شکل مجله منتشر می‌شوند موظف به درج نام بطور کامل، ترتیب و تاریخ انتشار،‌ شماره ردیف مسلسل، تعداد صفحات و قیمت بر روی جلد و نیز قید شماره هر صفحه در تمام صفحات هستند).

ماده ۴۲- مدیر مسوول خبرگزاری موظف است؛ مشخصات فنی تارنما و نام مراکزی که خدمات میزبانی و پشتیبانی خود را از آن‌ها اخذ می‌کند، اعلام کند.

ماده ۴۳- مدیر مسوول خبرگزاری موظف است؛ مجموعه کامل تولیدات رسانه‌ای خود را ماهانه در چهار نسخه در قالب لوح فشرده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل کند.

ماده ۴۴- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است؛ در صورت اعلام هیات نظارت بر مطبوعات مبنی بر توقیف لغو پروانه یا دستور پالایش(فیلتر) موقت، بلافاصله خبرگزاری را پالایش (فیلتر) کند.

ماده ۴۵- مراکز ارائه خدمات دیجیتال و میزبانی، مجاز به ثبت دامنه و میزبانی خبرگزاری‌ها با نشریات الکترونیکی که فعالیت آن‌ها از سوی دادگاه صالح یا هیات نظارت بر مطبوعات مغایر با اصول مندرج در قانون مطبوعات و این آیین نامه تشخیص داده شوند، نیست.

ماده۴۶- مدیران مسوول خبرگزاری‌ها می‌توانند در انتخابات مدیران مسوول شرکت کنند، مشروط به این‌که خبرگزاری حداقل شش ماه در محدوده یک سال باقی مانده به انتخابات فعالیت مستمر داشته باشند.

ماده۴۷- نشریات الکترونیکی نیز مشمول مقررات این فصل هستند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

  •  

99
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 



نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
شماره تماس :
آدرس سایت :
نام شهر شما :
نحوه ي آشنايي شما با ما :
عنوان پیغام:
پیغام :

ابزار تماس با ما

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 8:53 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com